Update

Ja, gick ju sådär med min grymma uppdatering, men känner mig inte så jätte taggad efter besöket hos veterinären i onsdags... Sims har brutit övre delen på griffelbenet på 3 ställen, det går att operera bort 2/3 av griffelbenet men hans frakturer sitter för högt upp för att man ska kunna operera... Dessutom är det ett fett överben som är väldigt aktivt och stör skenbenet och alla senor och skit som sitter där så det set inte så ljust ut... Pga av fucking cp veterinär MAGNUS LUNDGREN på huskvarna veterinärstation som inte ville undersöka ordentligt som detta missades och överbenet blivit så stort och förstört. Så veterinären på vaggeryd säger att det finns en liten chans att han kan bli bra men det verkade inte så jätte bra :( Men jag hoppas verkligen att det kan läka på något sätt. Kör med biolight på varannan dag, ska på återbesök om 4 veckor och hoppas det ser bra ut, nu står han i sjukhage och dör av tråkighet, försöker promera han 20 minuter om dagen men han är helt vild, idag bockade han och stegrade och var helt super vild och gick inte leda :( kan inte direkt vara arg på han heller känner jag för jag förstår att livet måste suga just nu. Men ska få lugnande till han så han slipper vara hysterisk, måste ju vara jobbigt för honom :(
 
Igår trodde jag det skulle vara rätt kört för min Frank också för han fastnade med täcket i en stor pall med kanter på som väger as mycket och drog den efter sig i full fart under magen och bara såg hur alla benen slogs mot den och han sparkade och den satt verkligen fast >.< men tillslut lossnade den men ponny rackaren har inte en endaste skråma, det vet jag faktiskt inte hur det gick till. För fy helvete vad det såg illa ut när han drog den under sig och allt, jag kunde typ inte göra något annat än att skrika. Men helt sjukt, inte en skråma :O 
 
Men men, jag rider endel hästar ändå, men såklart roligare att rida sina egna :( Rider mest min mosters häst Bonnie nu det sista, super go knäppis :) Idag höll hon nästan på att kasta av mig, för helt plötsligt blev hon tydligen livrädd för väggen haha och skjöt rygg och gjorde massa knäppa språng haha <3 Bonnie är 4 år och det är min moster som fött upp henne, Henns pappa är Don Primero, och hon är så fiiin :)
 

0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P