Nu har jag chillat ner lite

Ska inte alls sluta blogga, ska försöka fortsätta, men kanske inte lika mycket just nu eftersom jag är ledsen för Frank måste tas bort och allt :( Min älskade lilla ponny <3 åhh :( Orkar inte skriva mer om det nu, alla frågar hela tiden, skriver och berättar om ett par dagar :( Kan inte ens fatta det själv eftersom han alltid är så pigg och glad hela tiden och inte ser ut att ha ont alls :(

Tänkte lägga ner ridningen helt och aldrig mer ha någon häst eftersom jag inte tyckte om hästar innan jag fick syn på Frank första gången. Hade tänkt flytta till Uppsala istället typ... Men idag skaffade jag faktiskt en ny häst och det känns helt rätt. Känns som det kommer att bli lättare med Frank när jag har en ny nu direkt. Kommer aldrig tycka om honom lika mycket som Frank men jag kommer att tycka om honom <3 Berättar mer om min nya häst om någon dag, sålänge kan ni vara nyfikna ;) Var och köpte saker till honom idag, tog bara bild på tränset, pannbandet och martingalet. men köpte vita benlindor och lite så med :) Det jobbiga nu är ju att jag behöver prova ut en sadel igen, ahh! men i helvete heller att jag åker till Sharpman och provar ut, nejtack dom suuuuger, kan seriöst mer om hur en sadel ska ligga själv än vad dom kan, helt ärligt! Ska prova ut en själv och sen åka till Charlies och dubbelkolla med dom så den verkligen ligger bra, precis som jag gjorde med den Frank har, och den ligger superbra!


Pannbandet satt inte på tränset, fick med ett jätte fult. Så köpte självklart till ett äkta swarovski pannband <3 Det är Swarovski på martingalet också ;)

8


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker det gått lite väl fort att komma över att Frank ska avlivas då du redan har en ny häst. Antingen hittar du bara på då du säger att han är ditt allt eller så är du riktigt känsokall.

2012-04-21 @ 20:28:38
Postat av: Sanna

anonym: Väldigt moget av dig att vara anonym alltså. Tycker inte på något sätt att det är känslokallt av mig, Dessutom har du inte en aning om hur lång tid det tar innan Frank ska avslivas. Det kanske tar 6 månader till, dessutom kanske jag redan för ett tag sen bestämt mig för att köpa denna nya hästen men tvekade nu pga det jag fick reda på om Frank. Så tycker inte du ska uttala dig om något sånthär innan du faktiskt vet hur läget ligger till :) Men förstår hur du tänker, hade jag inte vetat hela bakgrunden utan bara det man läser i detta inlägget hade jag nog reagerat precis likadant som du, Men jag kan säga att jag älskar Frank och kommer aldrig att älska någon lika mycket som han. Dessutom har du nog tagit förhastade slutsatser kan jag säga.

2012-04-21 @ 20:34:59
URL: http://lolad.se/
Postat av: lovisa

Tycker det är bra att du skaffar en ny medans frank är i livet , då blir det inte att den nya " ersätter" frank på samma sätt . Kan ju lätt bli så annars . Nu tror jag du kommer tänka att du har två underbara hästr och tyvärr måste den ena tas bort . be strong sanna <3

2012-04-21 @ 22:00:16
Postat av: Sanna

Lovisa: tack för din kommentar, det är precis så jag känner med. Skönt att någon förstår :D

2012-04-21 @ 22:26:37
URL: http://Lolad.se
Postat av: Moa

Snygg blogg! :D

2012-04-22 @ 16:02:13
URL: http://djurparadiset.blogg.se/
Postat av: Holly

Är sjukt nyfiken på vem den nya hästen är! Du vet, Frank kommer aldrig försvinna. Han kommer finnas kvar föralltid. Han finns i dina minnen och i ditt hjärta. Tycker jätte synd om dig:( Du är bäst<3

2012-04-22 @ 21:54:13
URL: http://loluiflash.blogg.se/
Postat av: Tufwa

Är så glad över att du har skaffat dig en ny häst! Blev så ledsen när du sa att Frank, du vet:(

2012-04-23 @ 08:07:05
URL: http://tufwa.devote.se
Postat av: olivia

jag höll på dö när jag såg inlägget om att frank!;(( jag vet själv hur det är. Fortsätt kämpa på och är nyfiken av din nya lilla häst;)

2012-04-23 @ 20:27:04
URL: http://oliviiiaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P