Promenix

Var ute och gick en långpromenad idag, jag gick med Frank i grimma och Matilda red barbacka på sims. När vi var på ett stort fält blev jag lite arg på Frank för han bara försökte äta gräs, då blev han rädd och kastade sig bakåt och höll på att gå omkull, men det gick bra, jag lyckades hålla kvar i grimskaftet :P Och efter det gick han snällt :P På hemvägen på fältet så var jag en bit framför matilda för Sims stannade och skulle äta, då trillar hon helt plötsligt av när han står stilla för hon hade typ tryckt till han så han skulle gå frammåt och då hoppade han iväg typ och kom i full galopp mot mig och Frank och Frank får panik och försöker slita sig samtidigt som Sims kommer i full fart, Men åhhh sån tur att jag verkligen håller fast i grimskaftet för mitt liv och lyckades lugna båda hästarna, för annars hade dom skenat hem på assfaltsvägen till stallet som är ett par km >.< Men det gick ju bra iallafall ^^ Hade typ dött om jag inte klarat hålla kvar Frank så han hade stuckit iväg på assfaltsvägen. Vi har haft tillräckligt många hästar som skenat på den redan >.<

Alltså det är rätt sjukt igentligen, för jag har tappat endel hästar som slitit sig, jag menar, man har ingen chans igentligen om hästen kastar sig iväg och sticker när den väger så sjukt mycket mer än sig själv och allt, Men när det händer med Frank så känns det som om jag får superkrafter och lyckas hålla kvar bara för att jag älskar honom så mycket. <3

0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P