Franken

Min älskade Frank har blivit en vildhäst!. Han har ju alltid varit vild men nu är han verkligen vild på riktigt haha, han tror typ att jag släppt han helt lös xD Han går i en SUPER STOR hage i Nässjö. Åh alltså hagen är så stor och så fin att det nästan är så att jag vill bo där med hästarn haha. Dom har massa skog, massa fält och ängar och åh, det är verkligen helt fritt! Bäckar och murar och vägar och ja, dom har allt där :D Jag hittade det stället via facebook för jag la upp på en sida där att jag sökte stort bete med hästkompisar till min ponny, och fick svar av flera stycken men valde detta stället för det var störst hage och verkade bäst. När jag körde dit Frank och släppte in han i hagen blev han direkt kompis med dom 3 andra hästarna och dom var så snälla mot han. En häst var lite tjurig mot honom men då gick direkt en annan häst mellan och skyddade Frank, åhhhh <3 
Han ska förhoppningsvis gå här hela november ut, men det beror ju helt på hur vädret är och så :) Självklart kommer vi att stödfodra det sista men det dröjer nog ett tag innan vi behöver det haha, det är så mycket gräs att det är sjukt. Hagen är nog till för minst 20 hästar igentligen och dom är lixom 4 där :D
 
Självklart åker jag ut och hälsar på honom där för skulle inte klara mig utan min lilla vilding :D I vinter får han bo hemma i Bashult på lösdriften och fortsätta vara vild, och sen i april/maj får han åka tillbaks hit och vara ännu vildare :D Åh han är så lycklig den lilla Franken <3
 
 

1


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jäätte fina bilder du har på din blogg!

2012-08-29 @ 08:30:20
URL: http://sofieselling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P