Puckooo <3

Känner att Mange nog måste få ett eget inlägg idag igen. Han är så knäppis alltså. Idag satt jag ju upp igen då. Han var super fin i traven, men när jag fattade galopp bockade han som bara f*n alltså, jag blev riktigt förbannad på honom och sen gjode han 2 fina fattningar i varje varv :D Efter det lät jag han skritta på lång tygel ett tag och sen lite mer trav, fortfarande super fin där. Men när jag skulle fatta galopp igen blev det rodeo i ridhuset. Herregud alltså, jag trodde jag satt på en mekanisk tjur, jag sa verkligen till han på skarpen och satt med tyglarna i ena haden och spöt i andra haha. Tillslut åkte jag dock i marken, men jag höll mig kvar imponerande länge måste jag säga ;D satte på han graman och hoppade upp igen, jag kan säga att jag ger mig aldrig, har jag bestämt att han ska galoppera utan att bocka så ska han göra det också! Så blev ytterligare ett par rodeo turer med konstant bockning och rygg skjutning haha, det är inga dåliga språng han får till kan jag säga!!! Men tillslut fattade han att det var fel och gjorde en fin fattning i varje varv och efter det fick det vara nog :) 
 
Min lillasyster var med, bad henne att filma så jag skulle kunna lägga upp en rodeo tur här, men "tyvärr" slutade han då och skötte sig kanon :P
 
Imorgon ska jag bara longera honom 5-10 minuter så han får göra ett par fattningar! Han är så skojjig lilla Mange och jag tycker sånthär är super kul haha. Men det gäller att tillrättavisa honom när han beter sig såhär och inte bara skratta, då kommer han aldrig att sluta och tillslut så kan det gå illa.
 
 
HAHAHAHA Mange då <3

0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P