Ridtur i regnet

Idag har jag, Christoffer och Alva varit ute och ridit i regnet!!!! Jag rider aldrig ut om det regnar annars, men nu är det dags att börja skärpa sig, regn är ju inte direkt farligt!! Christoffer fick rida Sims och jag red lilla Russin. Då slapp jag iallafall Sims bockanden och psyk ryck idag haha!!! Han har vilat ca 1,5 vecka så hans hjärna bubblar över lite :P Fick själv stå ut med endel (mycket) bockande för någon dag sedan hahaha!!!! Men jag var lite elak mot han idag med för jag galopperade iväg först med Russin utan att förvarna och Sims blir arg om han är sist :P Men jag brukar låta han va sist ändå för han måste lära sig juuuu. Man kan inte alltid låta en stor 500kr klump få som han vill alltså!
 
Imorgon ska jag ha ridlektion för en hemlig person som ska rida Sims! På tisdag ska han vila och på onsdag ska jag hoppa hade jag tänkt, det var ett tag sen nu :O Har köpt en ny hoppsadel med, måste ju prova att hoppa i den med :)
 

3


Kommentarer
Postat av: Michaela

Hej Sanna!

Jag har en fråga ang kostnader med att ha egen häst, vad betalar du i snitt varje månad för hästen?:)
försäkringar, stallkostnad osv :)

tacksam för svar! :) Funderar nämligen på att skaffa egen häst!

2012-07-09 @ 19:22:19
URL: http://absolutkeela.bloggspot.com
Postat av: Michaela

Hej Sanna!

Jag har en fråga ang kostnader med att ha egen häst, vad betalar du i snitt varje månad för hästen?:)
försäkringar, stallkostnad osv :)

tacksam för svar! :) Funderar nämligen på att skaffa egen häst!

Svar: Jag har 2 hästar och stallhyran + strö + mat blir ca 3200 per häst varje månad. sen hovslagare 1000:- var 7e vecka :) sen veterinär och sånt utöver det :)
None None

2012-07-09 @ 19:22:27
URL: http://absolutkeela.bloggspot.com
Postat av: Yuki

Rösta på mig i Thereses bloggtävling och få en länkning i min blogg! Gå in på: http://ttessanliindgren.blogg.se/2012/july/deltagarna-i-veckans-blogg-blev.html#comment och rösta på nr 1. Tack på förhand!

2012-07-10 @ 11:36:09
URL: http://yukiyoursic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P