Vaggeryd...

Idag var jag med Franken på häst kliniken i vaggeryd. Hon kunde knappt hitta något fel på honom. Han haltade ingenting när jag longerade honom. Gjorde böjprov på vänster bak och han visade inget. Böjprov på höger gick inte då veterinären inte fick upp hoven en millimeter innan han började sparka :P Det går verkligen inte att lyfta den nu :( Så hon kollade igenom honom jätte noga och kunde se att han var lite sne i korset, jag som trodde att han var jätte sne :P Men han fick iallafall kortison behandling med ultraljud. 25cm långa nålar typ rakt ner i korset, haha jag vågade inte titta riktigt ;) Nu är han helt rosa på ryggen där dom rakade så nu kan jag nästan säga att jag har en rosa ponny ;) Hon kunde inte undersöka honom riktigt ordentligt då han var så rädd för veterinärerna haha, stackaren, han är alltid rädd för människor han inte känner :( Men nu ska han skrittas för hand i 4 veckor, och sen ska vi höras igen, han ska dessutom få medecin nu i 12 dagar.

I morse släppte vi ihop han med Ia i en hage för vi tänkte dom skulle gå tillsamans, med Frank jagade henne som en idiot så stackars Ia var helt schokad och jätte rädd haha :( Dumma Frank alltså.. Men då måste han dessutom tappat en sko, för när jag lastade ur han ur bussen i Vaggeryd såg jag direkt att han saknade en fram sko. men det sjuka var att innan vi åkte så spolade jag benen, tvättade hovskägget, borstade hovarna, kratsade hovarna, lindade benen och satte på boots utan att märka att en sko saknades haha hur lyckas jag med det igentligen då?



Åh lilla Franken i bussen <3 Skulle vilja ha en kamera i hans box också så jag kan sitta hemma och ha han på TV:n haha ;P

0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P