Äntligen är skorna borta

Frank har haft sin högra baksko i 14 veckor för det gick inte få bort den förra skoningen och sen försökte hovslagaren flera gånger efter det. Det gick inte att lyfta hoven, han bara sparkade. Vi testade med han i husaby när han var drogad men han bara sparkade för det gick inte droga han för han vägrade att somna :P Men idag när hovslagaren va i stallet så fick han inte upp vänster bak heller för han sparkade. Så han skodde bara om han fram och sen ringde jag veterinären så kom både veterinären och hovslagaren på kvällen istället :) Frank somnade fint och skorna åkte bort. AWESOME! Dock så sparkade han lite fast han var drogad men det gick iallafall ^^ Då är det problemet också löst! Ska bara verka han där bak i fortsättningen och det ska jag göra själv för han är inte lika rädd när jag lyfter bak hovarna på honom!

Håller även på att spara ut manen på honom när han ändå inte rids ^^ Då ska han få gå och vara vildhäst på riktigt <3 Tänk vad gullig han kommer va när manen blivit lååång ^^


Cruella de vil <3


Senare var vi 4st i stallet som red ut, Sims galopperade inte först någonting och det gick suuuuuper bra, han tog bara några små skutt men absolut inte mer än han gör även om han är först så det är ju bara bullshit att han måste vara först haha! Är också glad över att han funkar så bra på det raka bettet :D Det känns super!

1


Kommentarer
Postat av: Sandra

Har oxå problem att sko min i bak och har använt oss av veterinär under vintern för att kunna få på skor med brodd. Har ni testat använda domosedan? Gelé man lägger under tungan och verkan efter ca 20 min( utskrivet av vet) Fungerade bra på min häst först, hon somnade som en stock och skoningen gick kalas bra. Sen ville hon inte ha det under tungan när hon förknippade det med skoning så fick ta ut vet iaf och ge med spruta. Men nu har vi hela sommaren på oss att träna, innan skorna ska på igen. :)

2012-05-19 @ 16:03:10
URL: http://aylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P