Svaren

hur gammal är du ? för frank är ju en d-ponny eller hur, och du vill väl typ tävla med honnom? eller om jag inte fattat de fel men man får väl inte tävla med en d-ponny när man är över 18 :o
jag är 20 :) Frank rids inte längre så kommer bara att lära honom frihetsdressyr och så ska han börja jobba som fotomodell för en ny hästbutik i jönköping :D När jag red honom så var tanken att jag skulle ut och tävla lite klubbtävlingar med honom bara :)

Jag undrar hur långt du vill komma i ridningen, vad dina planer är?
Har inga direkt planer, vill bara rida för att det är kul :) Tävla lite ibland när jag känner för det!

Hur blir det med Frank, kommer han bli frisk?
Nej det kommer han inte :) Eller vem vet. Men veterinärerna tror inte det.

Kan du göra en video hur ditt stall ser ut och var du har alla dina saker, maten och m.m?
Det har jag fixat, dock har mitt internet här hemma blivit helt segt nu så laddar upp den senare i ett inlägg :)

Varför slutade du blogg på myshoweoom, älskade din design så mycket där :)
Jag slutade just för att jag INTE gillade designen och inte fick göra om den haha :P

Vill du göra länkbyte?
Får jätte många sånna frågor haha och svaret är JAAA. men mejla mig om det istället för kommentera så svarar jag :D [email protected]

Vilken ras är Frank?
Han är någon okänd korsning haha

Den svarta hästen ser lite smal ut?
Jaa jag vet och har också skrivit om det i bloggen. Han har fått mindre mat än han behöver av hon som hade han på foder så han blev smaaal, men nu får han mycket mer + röd havre så snart blir han nog finare :) Han har lätt för att bli smal så man måste vara väldigt noga med att han äter så mycket han bara kan haha!

Receptet på dom rosa muffinsen till Franks kalas??
Vanlig sockerkakssmet fast vanilj joghurt istället för mjölk. om det är 1dl mjölk så ska det vara 1,5dl vanilj joghurt istället, och även rätt mycket pressad citron i smeten :) Och det rosa på är filadelphiaost, massa florsocker, pressad citron, lite smör och lite karamellfärg :D

Receptet på hästgodisarna?
Jag gick inte efter några mått utan bara hällde i lite, men ska snart baka igen och då kan jag mäta hur mycket jag tar och lägga upp receptet :)

Hur ska du göra med namnet nu när du har en blogg till? Ska den heta typ Sannaochfrankochsimsalabim? haha
Haha jag kommer nog att ha kvar sannaochfrank, men man kan ju även gå in på Lolad.se om man vill haha!

Ska du göra om designen snart så Sims kommer med i headern? :D
Jaa det ska jag ^^ Ska bara se till att ta några bilder på honom :P

Kan du förklara hur man lindar? Det ser så snyggt ut när du gör det.
Alltså alla har ju lite olika åsikter om hur man ska göra och så, jag tycker såklart att mitt sätt är det bästa.

1. Använd alltid paddar, även om du har fleece! Jag brukar dock strunta i paddar om jag har tjocka fleecelindor och bara ska linda för att ta kort tex, alltid paddar när jag rider. Och kombinationslindorna med hälften fleece och hälften elastiskt MÅSTE MAN HA PADDAR UNDER tro inget annat. Det spelar ingen roll att det är 1 mm fleece under!!! Paddar även under fleece om man ska rida!!!!
2. Linda alltid utåt och bakåt. Inte innåt, för OM lindan skulle gå upp så åker den UT från hästen, lindar man innåt hamnar den under hästen och kan trassla in sig i den.
3. Linda med jämt tryck över hela benet, dra aldrig åt över baksidan på benet, bara på framsidan.
4. Jag börjar oftast linda lite över mitten på benet, men det beror på vad jag har för lindor, är det kortare så börjar jag på mitten (aldrig längre ner) och är dom väldigt långa börjar jag nästan längst upp. Lindar jag Frank som har kortare ben börjar jag nästan alltid rätt långt upp!
5. Hur långt upp man lindar är ju en smaksak, jag lindar så långt paddarna räcker och det brukar bli alldeles lagom ;D På Frank blir det lite högre än på Sims ,men aldrig över ärtbenet!
6. Fäst längst upp (INTE PÅ MITTEN) och försök se till att kardborret hamnar utåt.

Jag använder paddar ifrån Mias Rs, bästa!!!

Varför har du så mycket saker från Kingsland, HV polo och JW när man kan köpa nästan likadana saker på tex Hööks som är lika bra? Onödigt att lägga så mycket pengar?
Helt enkelt för att KL, HVP och JW är mina favvo märken och jag tycker dom gör snyggast saker och bäst! Jag har några saker ifrån Hööks också men finns inga schabrak som har så bra passfort som mina KL schabrak, inte heller några tröjor som är lika sköna som KL (Hööks blir helt knäppa när man tvättat ett par gånger, KL håller samma kvalite hela tiden) Sen tycker jag att Hööks kopior ser väldigt B och billiga ut. Har ett par ridbyxor ifrån Hööks som jag spyr av att bara se, JW gör bästa och skönaste ridbyxorna!!! I vanliga kläder har jag sällan några speciella märken utan köper ofta från tex H&M och Vila osv. Så tro inte att jag är så märkesfixerad när det gäller allt ;) Bara i stallet höhö.

0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P