Svar

Hur här Sims att rida? Och vad var det egentligen som hände med Frank, det som gjorde att han skulle tas bort? Ps, din blogg äger!
Sims är väldigt känslig och lyssnar på minsta lilla, han känns också väldigt "lätt" typ som om han svävar fram och inte väger något haha. Han tar också lagom mycket stöd på bettet, inte för mycket och inte för lite :) Men han är väldigt känslig i munnen så det gäller att vara väldigt mjuk i handen för annars börjar han bråka och försöka dra bettet genom munnen  osv :)

Frank började kännas lite oren någon gång tidigt i våras när jag red, inte direkt halt men konstig. Så jag kollade upp han först i vaggeryd men dom hittade inget, men han var också livrädd där och stog och dansade mest trots massa lugnande haha. Sen fick vi tid i Husaby där jag var stenhård med att jag inte tänkte åka där ifrån förens dom kollat allt dom kan. Dom höll på med massa ultraljus på korset men jag kände hela tiden att det inte var där det satt,,, och tillslut kom det in en veterinär som sa att dom skulle röntka höger bakben så det gjorde dom och även ultraljud efter det. Dom hittade lösa benbitar och pålagringar och massa skit, så han har fått bakhasen krossad tidigare utan att någon gjort något åt det utan det har läkt i hop bara. Alltså innan han kom till mig. Det är helt sjukt att han funkat så länge som han gjorde ändå, och detta är ju anledningen till att han haft problem att fatta höger galoppen! Han har inte heller velat lyfta bakbenen, särskilt inte höger.. Men det har mycket att göra med att jag haft dum hovslagare som inte kunnat hantera han... Men efter han försökt x antal gånger och tillslut fick veterinären komma å lugna han med dubbla doser så bytte jag till en super hovslagare som klarar av honom utan problem och Frank gillar han och lyfter snällt på benen :) Försökte med en annan hovslagare innan den jag har nu också men Frank bara stod och blåse som en trumpet åt honom haha, ja alltså Frank visar väldigt tydligt om han gillar någon eller inte :P
Men i Husaby då så blev han ju utdömt och dom trodde ju typ att bara för jag inte kommer kunna tävla och rida varje dag så vill jag avliva han så dom börjar ju prata om det direkt typ. Jag blev ju cp arg haha men gick in i Franks box och vägrade gå ut, sen på hemvägen försökte jag övertala mamma att få åka bak i bussen med honom haha men det gick hon inte med på :P Men sen fattade dom nog hur mycket jag tycker om Frank och att jag inte tänkte avliva han för han har ont i benet. Hallå vi avlivar ju inte min Morfar bara för han har ont i knät och inte kan springa os eller? Så dom sa att skadan inte kommer att bli värre men dom inte visste om det kommer att bli bättre heller för dom inte sett något liknande direkt. Men att han inte funkar som ridhäst eller ja, småturer ibland klarar han ju. Men hur kan man dömma ut en häst när dom inte VET om han kommer att bli bra och han inte har ont av det nu och det inte blir värre? Så nu ska han bara få gå och vila, tänker kolla upp honom ngon gång om året och se hur det går :) Antingen får han gå i hagen och leva livet och träna frihetsdressyr bara eller så någon gång i framtiden kanske han kommer att funka att rida på igen, det får vi se :D 
 
Varför flyttade du ifrån bashult?
Jag har hjälpt till med väldigt mycket där ute och nu ska jag börja plugga igen och kan inte fortsätta med det lika mycket, så det är andra som ska sköta tex insläppen, och jag kan inte slappna av när jag vet att någon annan gör saker för jag vill typ hålla koll så allt blir rätt hela tiden haha. Alltså jag kan inte vara där utan att tänka på allt som borde göras och så :P Jag kommer fortfarande att vara där och hjälpa till med lite saker såklart men jag känner att jag vill ha mina hästar på ett ställe där jag kan åka upp och bara ta det lugnt och veta att det är inget mer än mina egna hästar som behöver fixas. Har inte riktigt kunnat slappna av och bara tänka på mina egna hästar :) Men jag kommer att flytta tillbaks till Bashult såklart men jag vet inte när det blir. Men jag trivs bra i Arvidsbo och kommer såklart att bli kvar där ett bra tag innan det blir flytt tillbaks :)
 
Har du gjort designen på bloggen själv? _:)
Ja det har jag och den är bara halv klar haha!
 
Vad är du för stjärntecken, respektive kinesiskt tecken? 
Vädur, och kinesiskt tecken vet jag inte ens vad det är :P
 
Hur fick du din profilbild stor. Jag har försökt att googla men det kommer inget vettit svar :C 
Jag har ingen "profilbild". Jag lägger bara in en vanlig bild med HTML i den storleken jag vill ha :) Den jag har just nu "sitter fast" i headern ;)
 

5


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Länkbyte? Min statistik: http://mimmiiiss.blogg.se/2012/april/vem-kunde-ana.html#comment

2012-09-02 @ 12:00:14
URL: http://mimmiiiss.blogg.se
Postat av: saga

Superfin design :)

2012-09-02 @ 13:44:01
URL: http://saganilssons.blogg.se
Postat av: Bella

http://bellaswaggie.blogg.se

2012-09-02 @ 20:08:43
URL: http://bellaswaggie.blogg.se
Postat av: Linnéa Sjöberg

Hallå! Fin blogg du har! Allt bra?:)

2012-09-02 @ 20:27:28
URL: http://linneasjobergs.blogg.se
Postat av: Anja

Fin blogg du har!

2012-09-04 @ 10:30:25
URL: http://www.erling-christensen-moebler.dk/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P